RoyalCasino - Ansvarligt spil og dine muligheder

Ansvarlighed


RoyalCasino har 25 års erfaring med spil

Hos RoyalCasino har vi 25 års erfaring med spil og derfor går vi forrest, når der skal informeres om ansvarligt spil.

Vi går meget op i, at det skal være sjovt og spændende at spille hos os.

Vi anbefaler at du læser nedenstående informationer omkring ansvarlighed igennem, inden du opretter en spilkonto, så du har et godt overblik over hvilke muligheder du har, hvis du skulle få brug for hjælp.

Myndighed

For at kunne spille hos RoyalCasino.dk skal du være fyldt 18 år. Såfremt du er under 18, vil det ikke være muligt for dig at oprette en spilkonto. (18+)


Spilkonto

Det er kun muligt at oprette én spilkonto pr. CPR-nummer hos RoyalCasino.dk. Dette gælder også, selvom du har lukket din spilkonto.


Sikkerhed

Din online sikkerhed er meget vigtig for os. Du kan være forsikret om, at vi overholder alle foranstaltninger og gennemfører det bedste indenfor online sikkerhed. Vi leverer det samme niveau sikkerhed, når der bliver overført midler, som finansielle institutioner gør.


Kryptering

Alt information sendt til og fra RoyalCasino.dk er krypteret med 128-bit Secure Socket Layer (SSL) teknologi. SSL certifikatet som vi benytter er udstedt og verificeret af GeoTrust. Det betyder at al information som går igennem RoyalCasino.dk, ikke kan blive afluret af et tredje firma.


Transaktioner

Hos RoyalCasino.dk kan du under 'Min Konto' - 'Transaktioner', finde en oversigt over overførsler, udbetalinger og spilhistorik. Det er vigtigt at holde øje med aktiviteten på din spilkonto.

Hvis du mener, at din spilkonto er blevet misbrugt af tredjemand, skal du straks kontakte RoyalCasino.dk Kundeservice og vi vil undersøge sagen hurtigst muligt. Du bedes i en sådan henvendelse medsende skærmbilleder af den aktivitet du ikke mener, du selv har foretaget.


Begrænsninger

Hos RoyalCasino.dk har du mulighed for at sætte og fjerne dine beløbsgrænser. Du kan under 'Min Konto' - 'Begrænsninger' sætte beløbsgrænser, som matcher det forbrug du ønsker at spille pr. dag, uge og måned.

Du kan altid enten sætte eller fjerne dine grænser. Når du ændrer eller fjerner en beløbsgrænse, vil der gå 7 løbende dage før dette træder i kraft. Ønsker du derimod at ændre beløbsgrænsen til et lavere beløb, træder denne i kraft med det samme. 

Disse beløbsgrænser kan være med til at styre dit forbrug, da de kan begrænse din mulighed for at indbetale pr. dag, uge eller måned.


COOL-OFF

Hvis du af og til trænger til at køle af, tilbyder RoyalCasino.dk under 'Min Konto' en COOL-OFF funktion. Her kan du vælge en kort nedkølingsperiode på 24 timer, eller en længere COOL-OFF periode på 30 dage. Hvis du ønsker en periode kortere end 24 timer, eller længere end 30 dage, skal du blot kontakte RoyalCasino.dk Kundeservice. Såfremt du ønsker at udelukke dig helt og permanent, skal du blot beskrive dette til vores kundeservice. 

Hvis du har aktiveret en COOL-OFF periode hos RoyalCasino.dk, er det ikke muligt at genåbne spilkontoen under COOL-OFF perioden. Når en COOL-OFF periode er aktivt er det dermed ikke muligt for dig at logge ind på din spilkonto. Når din COOL-OFF periode er afsluttet, kan du igen logge ind, overføre og spille.

Såfremt du har et indestående beløb på din spilkonto når du anmoder om en COOL-OFF periode, vil beløbet fortsat stå der, når din COOL-OFF periode ophæves. 

Når du har valgt at udelukke dig fra spil i mere end syv dage direkte på RoyalCasino.dk, vil du ikke modtage nyhedsbreve i den periode, du er udelukket.


ROFUS

Register Over Frivilligt Udelukkede Spillere (ROFUS), er et register over alle spillere i Danmark, der ønsker at udelukke sig midlertidigt eller endeligt fra, at kunne spille online spil i Danmark. Registret er placeret hos Spillemyndigheden, der har ansvaret for at føre registret. Hvis du som spiller ønsker at lade dig registrere i ROFUS, skal det gøres på denne hjemmeside:

https://spillemyndigheden.dk/rofus-udelukkelse-fra-spil-0

Ved brug af ROFUS skal du give udtrykkeligt samtykke til optagelsen i registret og bekræfte med NemID.

Hvis du er blevet optaget i registret for selvudelukkede personer som endeligt udelukket, kan du tidligst et år efter optagelsen i registret, anmode Spillemyndigheden om at blive slettet fra registret. Bemærk, at vi ikke ønsker at sende dig nyhedsbreve, mens du er udelukket hos ROFUS, men vi modtager ikke information om din udelukkelse fra ROFUS og du bliver derfor ikke automatisk fjernet fra vores e-mail database. Hvis du gerne vil undgå at blive kontaktet under din udelukkelse, bedes du venligst kontakte RoyalCasino.dk Kundeservice.


Lukning af spilkonto

Hvis du ønsker at lukke din spilkonto for en periode, skal du blot kontakte RoyalCasino.dk Kundeservice, som vil udføre dette for dig.

Hvis du ønsker at lukke din spilkonto permanent, så du på intet tidspunkt vil have muligheden for at logge ind og spille igen, skal du bekræfte dette i din henvendelse. Det skal fremgå tydeligt i din henvendelse, at du ønsker at lukke din spilkonto permanent. Bemærk venligst, at så snart du har lukket din spilkonto permanent, vil det ikke være muligt at spille hos RoyalCasino.dk igen.


Ludomani og kontrol

Center for ludomani er for spillere, såvel som for pårørende. Hvis du mistænker at du har fået et problem med spil, kan du altid ringe til Center for ludomani på +45 70 11 18 10 og det er gratis. Center for ludomani har åbent mandag til fredag og du kan finde nærmere information angående deres åbningstider på deres hjemmeside:
http://ludomani.dk/

På Center for ludomanis hjemmeside er det muligt at teste dig selv i forhold til ludomani. Nogle af spørgsmålene kan f.eks. være:

- Bliver du rastløs eller irriteret, når du er nødt til at forlade spillet?
- Når du spiller, og ikke vinder, føler du da at du er nødt til at vinde det tabte tilbage og dermed spille mere?
- Har du nogensinde dækket over eller løjet om den mængde tid, du bruger på at spille?
- Har du svært ved at omgås venner, familie og kollegaer uden skænderier og frustrationer forårsaget af dit spil?
- Bliver du kritiseret af dine venner, familie og kollegaer for at spille for meget? 
- Spiller du indtil alle pengene er tabt?
- Hvis du har brugt alle dine penge mens du spiller, føler du dig så tabt og fortvivlet og føler du bliver nødt til at spille igen hurtigst muligt?
- Har du mistet interessen for venner og familie til fordel for at spille?

Jo flere spørgsmål du kan svare 'ja' til, jo større er sandsynligheden for, at du har et seriøst spilleproblem og du bør søge råd og vejledning.

Hos Center for ludomani er det også muligt at ringe ind, hvis du mistænker en pårørende for at have et problem.Center for ludomani har centre i Aarhus, Odense og København.

Det er også muligt at tage ludomani testen på følgende link:
https://ludomani.dk/spiller/tag-en-test

Her kan du både som spiller og som pårørende tage en test der kan indikere om enten du, eller en pårørende, har et problem med spil. 

Hvis du opdager, at du har et problem med spil eller føler, at det er under opsejling, er der meget hjælp at hente. På Center for ludomani her de nogle gode råd til dig, der oplever problemer med spil. De råd kan du finde på følgende link: https://ludomani.dk/spiller/gode-r%C3%A5d

Du er derudover til enhver tid velkommen til at kontakte RoyalCasino.dk, som vil hjælpe dig i den rigtige retning. 


Spillemyndigheden

Spillemyndigheden er ansvarlig for kontrol og udstedelse af licenser til spil i Danmark og er en selvstændig instans under Skat. Spillemyndigheden varetager al kontrol relateret til spil i Danmark. RoyalCasino.dk har licens til at udbyde spil i Danmark og er underlagt kontinuerlig kontrol af Spillemyndigheden i Danmark.

For yderligere oplysninger vedrørende Spillemyndigheden, se venligst:
https://spillemyndigheden.dk/